Mnozí z vás pamatují socialistický pořad Auto Moto Revue. Kdybyste nyní nahlédli do jeho archivů a shlédli pořady na přelomu 70. a 80. let minulého století, možná budete nostalgicky slzet, anebo se potutelně usmívat, jaká to vlastně byla doba, a jaká „vozítka“ se v silničním provozu objevovala den co den. Zdá se až neuvěřitelné, k jakým konstrukčním změnám došlo za ta léta, a že automobily změnily celou řadu funkcí, které zvyšují komfort, pohodlí posádky vozu a v neposlední řadě také pocit bezpečí.
K nehodám však dochází neustále, a to bez ohledu na technologický pokrok, který v tomto směru můžeme zaznamenat. Člověk je zkrátka omylný tvor, chybuje i za volantem a nejvíce karambolů vzniká právě v souvislosti s tím zrádným „lidským faktorem“.
Běžné žárovky svítí stejně jako před třiceti lety
Pro každého z nás je při řízení nesmírně důležité nejen pohodlně sedět na vypolstrovaném křesle, ale také dobře před sebe vidět. A jestliže se zamyslíme nad zmiňovaným pořadem pro motoristy za socialismu, zjistíme, že většina autožárovek https://www.lightpark.cz/autozarovky/ se ve svém vývoji zásadně kupředu neposunula. Běžný typ zakoupíte za pár korun u kterékoli čerpací stanice, nebo v e-shopech, a kromě změny dvouvláknových žárovek v jednovláknové se zpravidla jedná o stejnou svítivost, stejně dlouhý světelný kužel, stejnou hodnotu jasu a také stejnou barvu vyzařovaného světla. To je na současné podmínky na silnicích a hustší provoz poměrně zarážející.
Všichni renomovaní výrobci světelných zdrojů pro automobilový průmysl se však vydali jiným směrem – tím pokrokovým. Uvědomují si úskalí současného provozu a nabízí výkonnější typy s lepšími parametry a za přijatelnou cenu, např. Osram Night Breaker Unlimited nebo Cool Blue Intense. Podstatný je především větší světelný kužel a přijatelnější studený odstín vyzařovaného světla, který snižuje únavu a zvyšuje bezpečnost pro všechny účastníky provozu.