Dacia Duster na první pohled rozhodně nevypadá lacině, i když je na trhu jednou z těch nejlevnějších SUV. Při bližším pohledu zjistíme, že má bohužel jednoduché zámky na dveřích. Zámek na nádrži přes zimu s radostí zamrzá. Bohužel velice brzy začíná rezivět výfuk. Navenek působí honosným a robustním dojmem, zejména pro své velké prahy a masivní plasty.
Interiér je sice průměrný, ale přesto na první pohled působí příjemným dojmem. Sedadlo je pohodlné. Úhlednou palubní desku doplňují pěkné ovladače klimatizace. Volant je nastavitelný rovnou ve dvou osách, a tak slibuje příjemnou pozici při jízdě. Dobíjení různých zařízení zajišťuje USB u multimediálního systému, což z pozice řidiče není příliš praktické, tomu může chybět i odkládací přihrádka a ani držák nápojů pro něho není v žádném ohledu ideální. Nešikovně řešené se zdá i tlačítko tempomatu, po kterém musíme po paměti šátrat.
Nejen že chybí světlo u zrcátka, ale při bližším pohledu po interiéru nalézáme nastřílené nevzhledné sponky sešívačky. Odhlučnění interiéru sice značně zmenšuje prostor, nicméně splnilo svůj účel. Při častém používání se jeví jako problémový palivoměr, který někdy prostě nefunguje. Nepříjemným zjištěním je i skutečnost, že nejdou výškově nastavit pásy.
Ve variantě 1,5 dCi 4×4 se prodává okolo 468 000 korun. Její dlouhodobá spotřeba je 6,9 litru na 100 kilometrů. Ve středně náročném terénu je díky se svým robustním podvozkem příjemným společníkem. Spolehlivým je i v silničním provozu. Pokud disponuje čtyřmi parkovacími kamerami, které sice nevykreslí 360 ti stupňový obraz, přesto budou plně dostačovat parkování ať už kdekoliv. Nutno podotknout, že Duster nabízí za příznivý peníz ve výbavě i couvací senzory a upozornění na vozidla v mrtvém úhlu. To z něj dělá slušné SUV v navíc v dostupné cenové hladině.