Jsou pravé kožichy skutečně tak skvělé?

Jedním ze stereotypů je bezesporu to, že si žena přeje kožich. Ať už je tento předsudek pravdivý či nikoliv, není pochyb o tom, že se jedná o velmi luxusní a drahé zboží. Módní trendy se mohou měnit, avšak kožichy zůstávají na výsluní. Tomu samozřejmě odpovídá i jejich cena. Proto je dobré se zamyslet, zda tento kus oděvu za ty peníze opravdu stojí. Jen málokdo si totiž uvědomuje, že vše kožichy nejsou ani zdaleka tak úžasnou věcí, jak se může podle jeho popularity zdát.

 

kožešinový šál a čepice

 

V první řadě je zde péče. Ta je podstatně náročnější než u většiny běžného oblečení. Rozhodně jej nemůžeme jen tak dát do pračky a očekávat, že bude vypadat dobře. Nutné je profesionální čištění ve specializované firmě, což také něco stojí.

 

Dále je nutné si uvědomit, že se nejedná o materiál s dlouhou výdrží. Naprostá většina kožichů vydrží při běžném nošení nejvýše jednu sezónu. Je tedy otázkou, zda se nám vyplatí dávat za něj takové peníze, když si můžeme mnohem levněji koupit kabát, který nám bude bez problému sloužit mnoho let, a jehož údržba bude podstatně snadnější a levnější.

 

 

zahřát umí i jiné materiály

 

V neposlední řadě je zde také morální otázka. Je dobře známo, že valná většina kožešinových zvířat není chována v dobrých podmínkách. Také, na rozdíl od hospodářských zvířat, z nichž se využije prakticky vše, z těch chovaných pro kožešinu se použije skutečně jen jejich kožich – zbytek se bez užitku zlikviduje.

 

Je tedy jasné, že kožichy neprospívají zvířatům ani naší peněžence. Proč jsou tedy stále tak žádané? Protože se z nich stal prakticky symbol statusu. Ukazujeme jimi, že patříme do vyšší společenské vrstvy a že máme hodně peněz.

 

Když se na to podíváme takto realisticky, zjistíme, že se jedná o zbytečné zboží. Jistě, velmi dobře zahřeje, avšak to zvládnou i jiné, podstatně levnější materiály. Rozhodně tedy není důvod za ně utrácet peníze, pokud tedy nechceme na někoho zapůsobit. A buďme upřímní, existuje spousta lepších možností, jak na druhé udělat dojem.