Pohonná jednotka
Automobil je rozhodně oblíbený dopravní prostředek, protože díky němu získáme svobodu, takže můžeme bez potíží cestovat, kam chceme a nemusíme se nijak omezovat. Dnes jej vlastní kde kdo, což dokazuje i provoz na silnicích. K tomu, aby takový vůz fungoval a měli jsme v něm pohodlí je zapotřebí spousta součástek, které musí tvořit funkční celek. Velmi významnou části auta je motor.
Ten se stará o to, aby se vůbec auto pohybovalo vlastní silou. Jak je známo, tak spaluje palivo, když se tedy budeme bavit o spalovacím typu a díky tomu vzniká mechanická energie. Šlápnutím na plynový pedál jde do válců víc směsi a tím rostou otáčky i výkon. Následně se kroutící moment přenáší na převodovku a následně na kola. Proto s osobním automobilem můžeme najet stovky kilometrů za poměrně krátkou dobu, a ještě k tomu s sebou vézt zavazadla a další cestující. Naučit se řídit automobil přitom není nic nezvládnutelného.
Různé druhy
V historii se u osobních automobilů setkáme s plynovými a parními motory, ovšem jak přišly ty benzínové, tak se hojně rozšířili. Přeci jen mají vyšší účinnost, na kterou je potřeba hledět. I když princip fungování čtyřtaktního motoru je stále stejný, tak prošel dlouhým vývojem. Jde nám o to, abychom z daného objemu dostali solidní výkon, a to zároveň s rozumnou spotřebou. Samozřejmě se dost v dnešní době hledí na emise.
Abychom využili odcházející spaliny, tak se do řady vozů montuje turbodmychadlo, což právě zvýší účinnost. Sice chvilku trvá, než turbo zabere, ale potom se dočkáme zvýšení kroutícího momentu a výkonu, přičemž vůz se chová výrazně svižněji. Další možností je proměnné časování, které také umí výsledky výrazně zlepšit. Dnes běžně jezdí tříválcové motory, které jsou úsporné a mnoha lidem pro běžné požívání vyhovují. Samozřejmě při vysokých rychlostech či plném naložení vozu spotřeba roste.